Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna POLKOM - o komunikacji w Polsce
Forum o komunikacji miejskiej w Warszawie i nie tylko.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zabytki
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna -> Zabytkowe autobusy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian8858
Poczatkujacy



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:33, 27 Mar 2010    Temat postu:

slicniusi pikny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian8858
Poczatkujacy



Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:35, 27 Mar 2010    Temat postu:

ik5160 napisał:
IKARUS 260.04 #289
[link widoczny dla zalogowanych]
stan na 26.03.2010
pikny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ik2952
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Mokotów Górny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:52, 28 Mar 2010    Temat postu:

Brawo chłopaki - solidna robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ik5160
Moderator Główny



Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WWA-BMW IV
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:20, 28 Mar 2010    Temat postu:

IKARUS 411.08
[link widoczny dla zalogowanych]
STAN NA 13.01.2009

następny projekt KMKM

co sądzicie o tym wozie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ik2952
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Mokotów Górny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:31, 29 Mar 2010    Temat postu:

Wątpliwe jest to, żeby udało się zmniejszyć w znacznym stopniu awaryjność wozu to pierwsza sprawa, druga to cena, za jaką KMKM odkupił ten autobus, jak dla mnie śmiesznie wysoka, gdyż złomiarzowi wyszło by zdecydowanie taniej - 1000 złotych za kupkę takiego złomu to jednak lekka przesada i wyrzucenie pieniędzy w błoto. Fakt, wóz jest jednym z nielicznych tego typu, ale przy zakupie każdego autobusu, który ma być przeznaczony na zabytek trzeba zachować trochę zdrowego rozsądku i pomyśleć, czy to się rzeczywiście opłaca... Tym bardziej, że zarówno 6550 jak 6551 od momentu wprowadzenia ich do eksploatacji czyli w 1995 roku sprawiały bardzo duże problemy w eksploatacji, przez co więcej czasu stały na kanale niż jeździły, a po przejściu z Inflanckiej na Stalową w 2003 roku wozy praktycznie nie opuszczały zajezdni, a pełniły raczej funkcję głębokiej rezerwy. W tym wypadku nie mogę się pozytywnie wypowiedzieć pod żadnym względem - moim zdaniem pieniądze przeznaczone na zakup autobusu oraz te, które pójdą na remont są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, które można przeznaczyć na remont stojącego i czekającego na odrestaurowanie Chaussona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jamnik
Poczatkujacy



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:30, 19 Maj 2010    Temat postu:

ik2952 napisał:
Odnośnie Ikarusa 280 jest trochę inaczej, bo mamy tu kilka typów do wyboru, ale ja proponowałbym oczywiście klasyka czyli wersję 280.26 i tutaj widziałbym wóz, który od nowości jest lewarem i najlepiej jakiś sześciobiegowy typu 2306 lub 2418... Drugi model to wersja 280.58, obecnie najlepiej prezentuje się 5110, choć pod względem technicznym zdecydowanie lepszy jest 5122... Kolejny typ na zabytek to oczywiście 280.37 i wóz 5254, który jest już zaklepany jako zabytek, chociaż ja zdecydowanie bardziej na jego miejscu widziałbym #5235 lub któryś z dwóch pierwszych tego typu czyli 5202 lub 5203, które w odróżnieniu od reszty wozów tej serii posiadają mocniejszy silnik...
Trochę dziwne rozumowanie. Mówisz o klasykach, a wybierasz wyjątki z serii. Moim zdaniem należy wybrać 5254, który ma utrzymany najbardziej oryginalny wygląd, najwięcej oryginalnych części, a przy okazji najlepiej zachowany silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek8301
Z-ca Admina



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:03, 20 Maj 2010    Temat postu:

5254 ma może i oryginalny wygląd, ale od jakiegoś już czasu wóz gnije na R-2 i systematycznie go ubywa i jeśli będzie tak dalej to skończy podobnie jak 2092.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jamnik
Poczatkujacy



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:35, 20 Maj 2010    Temat postu:

Janek8301 napisał:
i systematycznie go ubywa
Bez przesady. Razz Masz na myśli brak jednego klosza i wycieraczki? Przecież to są drobiazgi. 5729 i inne wozy wycofane z ruchu na kilka miesięcy również traciły jakieś pilnie potrzebne części (np. przyciski czy klapka od zaworów), a uzupełnienie tych elementów nie jest problemem. Póki co wóz figuruje w bazie jako oczekujący na remont, więc nie będzie szabrowany.

A wracając do tematu: Niezależnie od przyszłości 5254, faktem jest, że takie wozy jak 5212 czy 5412 nie odzwierciedlą zbyt dobrze przekroju warszawskiej komunikacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek8301
Z-ca Admina



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:22, 21 Maj 2010    Temat postu:

Jamnik napisał:
A wracając do tematu: Niezależnie od przyszłości 5254, faktem jest, że takie wozy jak 5212 czy 5412 nie odzwierciedlą zbyt dobrze przekroju warszawskiej komunikacji.


Faktycznie wóz 5212 nie odzwierciedla dobrze warszawskiej komunikacji, bo od 3 lat wozu o takim numerze nie ma. Apropos 5412, ten wóz powinien zostać zachowany jako zabytek i doskonale wiesz jako osoba blisko związana z zakładem R-2, dlaczego to mówię Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Janek8301 dnia Pią 10:22, 21 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jamnik
Poczatkujacy



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:59, 21 Maj 2010    Temat postu:

Janek8301 napisał:
Faktycznie wóz 5212 nie odzwierciedla dobrze warszawskiej komunikacji, bo od 3 lat wozu o takim numerze nie ma.
Przecież wspomniany wcześniej 5235 to dawny 5212 i jest niemal pewne, że w przypadku zachowania tego wozu, przywrócony zostałby mu pierwotny numer.

Janek8301 napisał:
Apropos 5412, ten wóz powinien zostać zachowany jako zabytek i doskonale wiesz jako osoba blisko związana z zakładem R-2, dlaczego to mówię Smile
Owszem, jestem mocno związany z R-2 i oczywiście wiem, że wóz Bronka - 5412 wyróżnia się spośród innych autobusów serii 55, ale w tym wkłaśnie tkwi problem. Z tego co mi wiadomo, Klub dąży do zachowania typowych wozów odzwierciedlających obraz dawnej komunikacji, a nie wyjątków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek8301
Z-ca Admina



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:02, 21 Maj 2010    Temat postu:

Jamnik napisał:
Owszem, jestem mocno związany z R-2 i oczywiście wiem, że wóz Bronka - 5412 wyróżnia się spośród innych autobusów serii 55, ale w tym wkłaśnie tkwi problem. Z tego co mi wiadomo, Klub dąży do zachowania typowych wozów odzwierciedlających obraz dawnej komunikacji, a nie wyjątków.


No właśnie, pozostaną po nim tylko zdjęcia, a powinien zostać jednak zachowany jako autobus zabytkowy, gdyż nie ma w Warszawie, ba, nie ma chyba nigdzie w Polsce drugiego takiego egzemplarza Ikarusa z tak odmiennym układem siedzeń. Ale jak dobrze wiemy ja, Ty i wiele innych osób, by coś ruszyć w sprawie tego wozu, w KMKM musiałaby powstać jakaś większa grupka osób, której posłuchałby zarząd klubu, ponieważ nikt nie będzie słuchał jednej czy dwóch osób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna -> Zabytkowe autobusy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin