Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna POLKOM - o komunikacji w Polsce
Forum o komunikacji miejskiej w Warszawie i nie tylko.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A to ciekawe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna -> Ciekawostki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rav5202
GTŁ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 20:02, 21 Lis 2009    Temat postu:

Ciekawe jest to że jest rozkład na komórke....
pobierz ze strony mmpk. info i przerzuć na komórkę, korzystaj....

mmpk. info (bez spacji)


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ik2952
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Mokotów Górny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:17, 21 Lis 2009    Temat postu:

Podmiany Ikarusów 280 przy remontach i w trakcie eksploatacji.

2043 - podmiana w 1983 roku sekcji B na inną, od wozu 2060.
2062 - podmiana w 1984 roku sekcji B na inna, od wozu 2013.
2070 - podmiana w 1994 roku przy NG z wozem 2088.
2079 - podmiana w 1987 roku sekcji B na inna, od wozu 2762.
2088 - podmiana w 1994 roku przy NG z wozem 2070.
2093 - podmiana w 1980 roku sekcji B na inną, od wozu 2118.
2108 - podmiana w 1991 roku przy NG z wozem 2038.
2158 - podmiana w 1996 roku sekcji B na inna, od wozu 2147.
2170 - podmiana w 1995 roku przy NG z wozem 2539.
2215 - podmiana w 1986 roku przy NG z wozem 2465.
2219 - podmiana w 1986 roku przy NG z wozem 2786.
2271 - podmiana w 1985 roku z wozem 2826.
2277(ex3136) - podmiana w 1998 roku przy NG z wozem 3046.
2300 - podmiana w 1986 roku przy NG z wozem 2527.
2302 - podmiana w 1986 roku z wozem 2506.
2315 - podmiana w 1986 roku z wozem 2048.
2388 - podmiana w 1987 roku z wozem 2423.
2408(ex443) - podmiana w 1997 roku sekcji B na inną, z wozem 2399.
2417(ex828) - podmiana w 1991 roku sekcji B na inną, z wozem 2402.
2430(ex118) - podmiana w 1995 roku sekcji B na inną, z wozem 2500.
2446(ex455) - podmiana w 1994 roku sekcji B na inną, z wozem 2423.
2500(ex97) podmiana w 1992 roku sekcji B na inną, z wozem 2417.
2502(ex2891) - podmiana w 1989 roku z wozem 2582.
2518(ex2953) - podmiana w 1989 roku z wozem 2571.
2524 - podmiana w 1989 roku z wozem 2594.
2527 - podmiana w 1986 roku z wozem 2300.
2532 - podmiana w 1989 roku z wozem 2531.
2544 - podmiana w 1987 roku z wozem 2516.
2561 - podmiana w 1987 roku z wozem 2727.
2572 - podmiana w 1990 roku z wozem 2631(ex2894).
2587 - podmiana w 1988 roku z wozem 2539.
2589 - podmiana w 1987 roku z wozem 2559.
2594 - podmiana w 1989 roku z wozem 2524.
2598 - podmiana w 1990 roku z wozem 2593.
2601(ex2629) - podmiana w 1989 roku z wozem 2535.
2625(ex2837) - podmiana w 1990 roku z wozem 2605(ex2633).
2793 - podmiana w 1992 roku sekcji B na inną, z wozu 2844(ex108).
2834 - podmiana w 1997 roku po wypadku z wozem 2881.
3104(ex1215) - podmiana w 1992 roku sekcji B na inną, z wozu 3140.
3106(ex253) - podmiana w 1993 roku sekcji B na inną, z wozu 3127.
3122(ex1252) - podmiana w 1993 roku sekcji B na inną, z wozu 3105.
3137 - podmiana w 1999 roku sekcji B na inną, z wozu 3134.

To takie informację z mojego magicznego zeszytu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kleszczowy
Eliminator



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:21, 25 Lis 2009    Temat postu: .

A kiedyś w CWS-ie działy sie fajne rzeczy 4 ikarusy jeden był dobry a pozniej wracal zlom z innym silnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rav5202
GTŁ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 20:59, 19 Gru 2009    Temat postu:

wyjątkowo w tym roku ZTM nakazał:
Linie 5xx po 17 w Wigile beda sie zatrzymywac na wszystkich przystankach na trasie jako na żadanie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manfred
GTŁ



Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 7:25, 20 Gru 2009    Temat postu:

Ciekawe kto o tym w warszawie będzie wiedział.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rav5202
GTŁ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 12:28, 20 Gru 2009    Temat postu:

Manfred napisał:
Ciekawe kto o tym w warszawie będzie wiedział.

duzo linni nie bedzie jezdzilo w Warszawie wiec mam nadzieje ze ZTM wywiesi jakies karteczki... ale jak przyjdzie co do czego to ja bede machał... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rav5202
GTŁ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 22:20, 01 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Najstarszy tramwaj: 13N nr 753" (ex 503) z 1959 roku, na stanie od 1962
Najmłodszy tramwaj: Pesa 120N nr 3115 - na stanie od 18.12.2007 roku

Najstarszy autobus: Ikarus 260.04 nr 1249 w służbie narodu od 8.10.1982 roku (27 lat)
Najmłodszy autobus: Solaris U18 nr 8849 - na stanie od 4.12.2008



Potrójna sierota. Jeden autobus z aktualnie eksploatowanych doświadczył przejścia do czwartej z kolei zajezdni z tym samym numerem taborowym. Jest nim 4795 (R9 > R7 > R13 > R6). Pokonanie tego szlaku zajęło mu raptem 1,5 roku z 10-letniej kariery. Podobny los spotkał wóz 5741, który wykonał rundkę od R10 przez R11 i R6 z powrotem do R10.
Niczym gorący kartofel z zajezdni do zajezdni podrzucane są 3 solarisy z pierwszej serii z 1999 roku. Wozy o numerach 8919..8921 po likwidacji Chełmskiej gościły już na R10, R13 i R11, a dodajmy że przed Chełmską zdążyły jeszcze zaliczyć Redutową z numerami 8601..8603.

Autobusów które doświadczyły przejścia do trzeciej z kolei zajezdni z tym samym numerem taborowym, lub do czwartej ze zmianą numeru jest już tyle że nie chce nam się wypisywać.


Skoczki. Jest kilka wozów, które w krótkim okresie zaliczyły kilka zajezdni. Rekordzistą jest #4795, który w ciągu półtora roku zaliczył 4 zajezdnie, w dodatku wciąż z tym samym numerem. Podobnie ruchliwe były dwa MANy NG313: #3355 (ex-3501) i #3356 (ex-3513), które w ciągu 5 lat życia zaliczyły już 4 zajezdnie (Inflancka > Redutowa > Ostrobramska > Stalowa). Statystycznie rzecz ujmując co 15 miesięcy zmieniały garaż.
Niewiele gorsze w tej materii są niektóre Solarisy. Np. wozy o numerach 8629..8634 w ciągu 5 lat życia zaliczyły również 4 zajezdnie (Inflancka > Kleszczowa > Redutowa > Ostrobramska), a więc również średnio co 15 miesięcy zmieniały barwy klubowe.



Czerwono-kremowy schemat malowania posiadają jeszcze 2 autobusy, z czego:
1 ikarus 280 z nadwoziem z 1993 roku (#2052)
1 jelcz-volvo M180 (#7370).

Przejściowy (czerwono-żółty 50/50) schemat posiada:
1 ikarus 260.73A z 1993 roku (#6319),
1 ikarus 280.37 z 1992 roku (#5254).
Obydwa wozy przy remoncie otrzymały oryginalny schemat malowania.



Naprawy główne z pierwszej połowy lat 90. pamięta już tylko jeden autobus: #2266 - ostatnie NG 7.09.1995
Wóz ten przeszedł w późniejszym okresie jedynie wymianę blacharki.



Nowe numery rejestracyjne na białych tablicach posiada 100% taboru.
Zamiany tablic rejestracyjnych następowały w okresach:
- od 12.1994 do 11.1995 - wymiana tablic z literką na końcu na bezliterkowe z serii WXC, WUD, WIA,
- od 12.2001 do 01.2003 - wymiana tablic czarnych na białe z serii WI (pierwsze incydentalne wymiany miały już miejsce od 03.2001)
- w 06.2008 - wymiana 13 ostatnich tablic czarnych na białe z serii WX (tablice żoliborskie po przeprowadzce siedziby)

Czarne tablice z literkami na końcu (dawne tablice dla pojazdów państwowych) wydawano dla pojazdów MZK do 04.1992. Ostatnią państwową tablicą była WAB 633P na przyczepie trolejbusowej P008.



Tramwaje 105N i poch. zaczęły liczbowo przeważać nad 'trzynastkami' od połowy 1995 roku,
kiedy to relacja wyniosła 451 do 449 sztuk.



Numerologia stosowana, czyli wybór najciekawszych numerów taborowych:
- Autobusy:
jedna cyfra razy kilka: 222, 1111, 3333, 4444 (jeszcze kilka lat temu istniały 444, 1111, 2222, 5555);
kolejno w dół: 5432, 8765;
dwa w jednym: 1313, 1515, 1818, 6868, 8181;
czytane w obie strony tak samo: 393, 404, 414, 616, 626, 4774, 5775, 6336, 6776, 8008, 8118, 8228;
jubileuszowe: 1100, 1400, 1500, 1800, 2500, 4700, 4800, 4900, 5200, 5300, 5400, 5700, 6300, 6400, 7900, 8100, 8800;
- Tramwaje:
jedna razy kilka: 1111;
kolejno w dół: 321 oraz w górę: 678, 789, 1234;
dwa w jednym: 1010, 1212, 1313, 1414, 2020, 2121, 3030
czytane w obie strony tak samo: 272, 353, 383, 404, 414, 424, 434, 484, 494, 545, 606, 707, 727, 797, 808, 818, 828, 1001, 1221, 1331, 1441, 2002, 2112, 3003, 3113;





linie, pętle, przystanki

aktualizacja 01-02-2004

Najbardziej oblegane pętle: (liczba krańcujących linii)
1) OS. GÓRCZEWSKA - 17 linii, w tym 4 tramwajowe
1) DW. CENTRALNY - 17 linii
2) HUTA - 16 linii, w tym 7 tramwajowych
2) WIATRACZNA - 16 linii, w tym 4 tramwajowe
3) OKĘCIE - 15 linii, w tym 4 tramwajowe
4) METRO WILANOWSKA - 12 linii, w tym 1 tramwajowa
4) BRÓDNO-PODGRODZIE - 12 linii
4) ŻERAŃ FSO - 12 linii, w tym 3 tramwajowe
5) DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) - 11 linii
Bez uwzględnienia 'izolacji przestrzennej'
DW. WSCHODNI (KIJOWSKA+LUBELSKA) 4. miejsce - 14 linii



Najwięcej odjazdów z pętli w ciągu godziny (60 minut) /Dane z maja 2003/
- ogółem:
96/h HUTA [6:55-7:54]
76/h OS. GÓRCZEWSKA [6:35-7:34]
64/h WIATRACZNA [6:45-7:44]
61/h DW. CENTRALNY [7:15-8:14]
55/h OKĘCIE [7:00-7:59]
47/h BRÓDNO-PODGRODZIE [6:45-7:44]
46/h METRO WILANOWSKA [6:40-6:39]

- tylko autobusy:
64/h DW. CENTRALNY [7:15-8:14]
51/h OS. GÓRCZEWSKA [6:40-7:39]
47/h BRÓDNO-PODGRODZIE [6:45-7:44]
47/h NOWODWORY [6:40-7:39]
40/h METRO WILANOWSKA [14:20-15:19]
40/h URSUS-NIEDŹWIADEK [6:40-7:39]
37/h GOCŁAW [6:50-7:49]
37/h HUTA [14:40-15:39]
37/h WILANÓW [6:45-7:44]
36/h WIATRACZNA [6:45-7:44]
36/h TARGÓWEK [6:45-7:44]

- tylko tramwaje:
60/h HUTA [6:55-7:54]
28/h OKĘCIE [6:40-6:39]
28/h WIATRACZNA [6:45-7:44]
25/h OS. GÓRCZEWSKA [6:35-7:34]



Najwięcej przejeżdżających pojazdów komunikacji miejskiej w ciągu godziny /dane z maja 2003/
Zespół przystankowy CENTRUM - 42 linie ZTM - 469 pojazdów w godzinach 7:15-8:14, w tym 186 tramwajów.
Samych autobusów o dwa więcej - 285 w godzinach 7:00-7:59. Do tego kilkadziesiąt autobusów prywatnych i PKS.

Największe potoki tramwajowe:
56/h odcinek PL. GRUNWALDZKI - RONDO BABKA w kier. południowym [7:00-7:59]
52/h Aleje Jerozolimskie w kierunku zachodnim [7:00-7:59]
47/h Aleje Jerozolimskie w kierunku wschodnim [7:00-7:59]
40/h Marszałkowska - przystanek CENTRUM w kierunku południowym [7:00-7:59]
40/h al. Jana Pawła II - przystanek DW. CENTRALNY w kierunku południowym [7:10-8:09]

Największe potoki autobusów:
88/h Al. Jerozolimskie przystanek CENTRUM w kierunku zachodnim [7:15-8:14]
87/h PL. BANKOWY w kier. południowym [7:10-8:09]
87/h pl. Trzech Krzyży przy ul. Książęcej w kier. północnym [7:10-8:09]
82/h PL. BANKOWY w kier. północnym [7:05-8:04]
80/h ul. Targowa - odcinek Ząbkowska - Dw. Wileński w kier. północnym [7:15-8:14]
76/h Krakowskie Przedmieście - przystanek Uniwersytet w kier. północnym [7:15-8:14]
73/h pl. Konstytucji - [6:55-7:54] w kier. płn., [7:05-8:04] w kier. płd.
72/h Krakowskie Przedmieście - przystanek Uniwersytet w kier. południowym [7:15-8:14]
72/h Nowy Świat - przystanek Foksal w kier. płn. [7:20-8:19]
71/h Al. Jerozolimskie - przystanek DW. ZACHODNI w kier. zach. [7:20-8:19]
69/h Marszałkowska - przystanek CENTRUM w kier. północnym [7:00-7:59]
67/h Al. Jerozolimskie - przystanek CENTRUM w kier. wschodnim [7:00-7:59]
67/h Marszałkowska - przystanek CENTRUM w kier. południowym [7:20-8:19]
67/h ul. Targowa - przystanek DW. WILEŃSKI w kier. płd. [7:10-8:09]

Najmniejsze potoki autobusowe występują oczywiście na przystankach IMPROWIZACJI (linia 384) i OCZYSZCZALNIA CZAJKA (302) - po dwa odjazdy w ciągu doby.



Lista zespołów przystankowych obejmuje 1538 pozycji, z czego 1200 znajduje się w Warszawie.
Poza Warszawą najwięcej skupiają:
Konstancin-Jeziorna (23),
Piaseczno (22),
Legionowo (18 ),
Marki (14),
Otwock (13),
Sulejówek (11).



W całej aglomeracji znajduje się około 4030 przystanków. W samej Warszawie 3430. Oznacza to, że na jeden zespół przystankowy przypada śerdnio 2,6 przystanka. W Warszawie parametr ten jest nieco wyższy - 2,9, a poza sporo niższy - 1,7.



Jest kilkanaście przypadków, w których mamy kilka zespołów przystankowych o dokładnie takiej samej nazwie.
Najwięcej aż 6 razy pojwia się SZKOLNA, ale tylko poza Warszawą.
Poza tym 4 razy: GRANICZNA (poza W-wą), LIPOWA, ZIELONA,
3 razy: SOBIESKIEGO oraz POLNA, PARKOWA i WARSZAWSKA (wszystkie poza W-wą).

Dwa razy w samej Warszawie występują jeszcze takie zespoły: CZARNIECKIEGO i ZAGŁOBY (od 2007).



Linia 707 w kursach wariantowych zatrzymuje się na trzech zespołach przystankowych o takiej samej nazwie - SZKOLNA, ale położonych w różnych miejscowościach.



Wśród obiektów od których swoje nazwy wzięły zespoły dominują oczywiście stacje PKP.
Pojawiają się aż 28 razy, a sam skót "PKP" jeszcze dodatkowe dwa razy.
Dla porównania PKS przewija się tylko raz, a WKD dwa razy.

Do nazewnictwa równie dużo co stacji kolejowych trafiło placów - 25.
W stawce kluczowe pozycje (16) zajmują jeszcze ogródki działkowe, czyli POD-y oraz stacje metra (13), ale nie są to wszystkie, bo wyjątek stanowi zespół CENTRUM formalnie nie poprzedzony słowem METRO.
Oprócz tego 16 razy pojawia się nazwa osiedla - poprzedzona "OS." (15 razy) lub "OSIEDLE".
W nazwach mamy także 9 cmentarzy (po zsumowaniu bram - 13 zespołów plus dodatkowo 3 cmentarze "bezimienne"), 8 parków, 7 różnych ośrodków, również 7 szpitali, 6 centrów (plus jedno "Centrum" - przystanki przy rondzie Dmowskiego), 6 dworców, 5 instytutów, 5 mostów, 5 rond, 4 hale, 4 kina, 4 zajezdnie, 3 hotele, 3 kępy, 3 kolonie, 3 spółdzielnie i 3 stacje (nie PKP). Ale tylko dwa pomniki i jeden teatr.



Najdłuższa nazwa przystanku to PORT LOTNICZY IM. F. CHOPINA (28 znaków ze spacjami).
Najkrótsze to trzyliterowe AWF, GUS i WAT



Najwyżej i najniżej położone przystanki:
W Warszawie - najniżej NOWODWORY - 80 m npm,
najwyżej CM. WOLSKI - 115,5 m npm.
W aglomeracji - najniżej JABŁONNA PAŁAC (linie 723, 801) - 78 m npm, najwyżej MALCANÓW-KOTLINY (linia 720) - 130 m npm.



Najwięcej brygad tramwajowych: po 19 na liniach:
26 (w tym 17 całodziennych)
25 (w tym 15 całodziennych)
Drugie miejsce zajmuje linia 33 (z 18-toma brygadami)
Trzecie zaś należy do linii 10, 15, 17 i 22 - po 17 brygad

Najwięcej brygad autobusowych:
27 - na linii 517
Na podium mieszczą się jeszcze linie:
189 - 22 brygady
oraz 520 - 20 brygad

W dni powszednie po ulicach kursuje 1387 brygad autobusowych, w tym 203 ajencyjne,
oraz 355 tramwajowych. W święto kursuje 666 brygad autobusowych oraz 196 brygad tramwajowych. W nocy kursują 63 autobusy.



Najwięcej linii obsługuje zakład:
R13 "Stalowa" - 44 linie
Pozostałe:
R10 "Ostrobramska" - 40 linii
R7 "Woronicza" - 39 linii
R6 "Redutowa" - 36 linii
R11 "Kleszczowa" - 31 linii
R9 "Chełmska" - 26 linii

ITS wypuszcza swoje autobusy na 15 linii, Connex na 14 linii, a PPKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis na 13.

W związku z częstą zmianą obsługi dane te nie są aktualizowane na bieżąco
i mogą minimalnie (±1÷2) odbiegać od stanu faktycznego

Obsługa linii tramwajowych rozkłada się następująco:
R2 "Praga" - 18 linii
R4 "Żoliborz" - 15 linii
R3 "Mokotów" - 12 linii
R1 "Wola" - 12 linii



Najczęściej pojawiający się autobus: E-4, w szczycie porannym max. co 3 minuty
Najczęściej pojawiający się tramwaj: 44, w szczycie porannym max. co 3-4 minuty

Najrzadziej kursujące linie:
'Prym' wiodą linie podmiejskie:
700 z częstotliwością w dzień świąteczny co 150 minut (2,5 godziny)
703, 707, 711, 724 w dzień świąteczny co 120 minut (2 h)
804 w dzień powszedni średnio co 120 minut
722 średnio co 110 minut
Wśród linii miejskich natomiast:
134 w dzień świąteczny średnio co 82 minuty



Najkrótsza trasa
- autobusowa: 153 (Rembertów-Kolonia - Mokry Ług) - 4555 m
- tramwajowa: 32 (Czynszowa - pl. Narutowicza) - 7721 m

Najdłuższa trasa
- autobusowa 720 (Glinianka - Wiatraczna) - 30 124 m
- autobusowa miejska 503 (Nowodwory - Natolin Północny) - 29 453 m
- autobusowa nocna: 614 (Os. Górczewska - Stara Miłosna) - 40 923 m
- tramwajowa: 15 (Huta - Okęcie) - 20 578 m



Najmniej przystanków
- wśród autobusów mają linie:
113 (6/11); E-4 (8/8 ); 124 i 153 (12/12); E-3 (12/13); 193 i 402 (13/13); 717 (14/15); 409 (15/15)
- wśród tramwajów natomiast:
29 (20/21); 44 (21/22); 21 (22/23)

Najwięcej przystanków
- wśród autobusów mają linie:
107 (54/51); 125 (52/51); 122 (50/48 ); 143 i 148 (49/49); 141 (49/47); 115 (48/47); 702 (47/47); 195 i 345 (47/45); 186 (47/42); 715 i 117 (46/46); 415 (44/43); 127 (44/42); 147 (43/43); 145 (42/42); 170 (42/41); 182 (41/41)
- wśród tramwajów:
15 (46/45); 6 (44/44);33 (43/42); 18 (43/41); 17 (42/41)

W nawiasach podana jest liczba przystanków w obu przebiegach.
W przypadku linii o kilku wariantach przebiegu trasy wybrano odpowiednio najkrótszy i najdłuższy



Najkrótszy czas przejazdu
- wśród autobusów mają linie:
113 (7/11 ); 124 (12/12 ); 153 (12/13 ); 193 (15/15 ); 304 (17/18 ) ; 163 i 164 (18/19 ); 319 (19/20 )
- wśród tramwajów:
21 (24/25 ); 29 (28/28 ); 44 (29/29 )

Najdłuższy czas przejazdu
- wśród autobusów:
125 (84/83); 107 i 415 (82/81); 195 (77/74 ); 186 (77/65 ); 122 (76/75 ); 117 (76/71 ); 148 (75/73 ); 517 (75/71 ); 515 (77/73 ); 141 (70/64 ); 127 (69/69 ); 143 (69/68 ); 116 (68/65 ); 189 (68/64 ); 345 (67/66 ); 187 (66/65 ); 520, 521 i 523 (65/65 )
- wśród tramwajów:
15 (72/72 ); 33 (65/65 ); 25 (64/63 )

Analogicznie w nawiasach podany jest czas przejazdu między krańcami (w minutach) w obu przebiegach.
W przypadku linii o kilku wariantach przebiegu trasy wybrano odpowiednio najkrótszy i najdłuższy



Najwcześniejszy odjazd z krańca - o 3:58 należy do linii 728 z Okęcia. Nieco później o 4:02 linia 145 zaczyna z Wiatracznej, o 4:05 rusza 707 z Okęcia i 727 z Wilanowskiej, o 4:10 startuje linia 702 z Otwocka (!) i 703 z Okęcia - (wszystko w dzień powszedni).
Najwcześniejszy wyjazd z zajezdni - od lat niepodzielnie należy do linii 702 (br.1) - z zajezdni Ostrobramska wyjeżdża o 3:29 włączając się na trasę do Otwocka od przystanku Edisona (3:32).
Najpóźniej z krańca odjeżdża linia 198 - o 0:23 z pętli PKP Wesoła [kursy zjazdowe nie są brane pod uwagę]
Najpóźniejszy zjazd z zajezdni - linia 198 br. 2 - bramę zajezdni Ostrobramska przekracza o 0:55. Nieco wcześniej - o 0:51 - bramę Stalowej przekracza 522 (br.1) zjeżdżająca z Wilanowa po trasie do placu Bankowego.



Mostem Poniatowskiego przeprawia się 20 linii (8 autobusowych, 8 tramwajowych, 4 nocne)
Mostem Śląsko-Dąbrowskim przeprawia się 17 linii (9 autobusowych, 5 tramwajowych, 3 nocne)
Mostem Łazienkowskim przeprawia się 15 linii (13 autobusowych i 2 nocne)
Mostem Grota-Roweckiego przeprawia się 12 linii autobusowych
Mostem Gdańskim przeprawia się 11 linii (5 autobusowych, 5 tramwajowych, 1 nocna)
Mostem Świętokrzyskim przeprawia się 7 linii autobusowch (2 nocne)
Mostem Siekierkowskim tylko 4 autobusowe

Po lewobrzeżniej części miasta kursuje 75 linii (60 autobusowych, 11 tramwajowych i 4 nocne)
Po prawobrzeżniej części miasta kursuje 31 linii (29 autobusowych i 2 tramwajowe)



Kilka linii ma te same krańce, choć zupełnie inny przebieg trasy:
8 - 26 (Wiatraczna - Os.Górczewska),
120 - 140 (Dw.Wschodni - Żerań FSO) tylko w dzień powszedni,
120 - 169 (Dw.Wschodni - Bródno-Podgrodzie) tylko w dzień świąteczny,
128 - 150 (Mariensztat - Szczęśliwice),
500 - E-3 (Dw.Centralny - Bródno-Podgrodzie)

oraz trzy pary z tzw. rodzin linii:
160 - 460 (Targówek - Dw.Centralny),
162 - 362 (Targówek - EC Siekierki),
182 - 382 (Okęcie - Os.Ostrobramska)



Najwięcej wariantów przebiegu trasy posiada linia 708 - po cztery w każdą stronę. W rozkładzie pojawia się aż 7 literek ('c' 'g' 'h' 's' 't' 'w' i szkolne 'a') a także kurs wariantowy odwołany w wigilię - literka 'x'.



Linie podmiejskie 712 i 715 oba krańce położone mają w granicach Warszawy.

Typowo miejskie linie opuszczające granice Warszawy:
113 - 3 przystanki - Blizne-Łaszczyńskiego (półkurs)
139 - 2 przystanki w Konstancinie-Jeziornej oraz 1 w Bielawie
140 - 1 przystanek w Markach
145 i 345 - 4 przystanki w Ząbkach
177 i E-5 na kilkadziesiąt metrów wjeżdżają na teren Opaczy (bez przystanków)
190 - 1 przystanek w Ząbkach, pętla w Markach

Ewenement stanowiła przez jakiś czas podmiejska linia 702, która kończyła bieg nie opuszczając granic Warszawy.
Po włączeniu do Warszawy Wesołej linia 722 poza granicami miasta ma jeden przystanek i pętlę. Dodatkowo po zmianie granic stref (9.11.2003) linia 803 w strefie podmiejskiej ma pętlę i przystanek w jedną stronę.



Zespół przystankowy 'Bodycha' zasługuje na uwagę ze względu na to, że należące do niego dwa przystanki (dla 177 i E-5) leżą na dwóch ulicach oddalonych od siebie o pół kilometra


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rav5202 dnia Pią 22:26, 01 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rav5202
GTŁ



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pią 22:21, 01 Sty 2010    Temat postu:

^^^ troche przestarzale, ale ciekawe ^^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikarus5509
II Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:22, 15 Lut 2010    Temat postu:

fajne to u góry...Wink

coś takiego krązy:
Przeglądając pismo nr MZA/OT/25 z dnia 26.01.2010 roku kierowane do zarządu spółki MZA jest napisane:
"W związku z licznymi pożarami które występują na wszystkich zakładach podlegających pod Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzam ujednolicić tabor garażujący w poszczególnych zakładach przewozowych."
Potem jest jeszcze kilka mniej ważnych zdań chodzi mi o to pierwsze.
" Do końca miesiąca lutego 2010 roku zamierzamy dokonać następujących przenosin między zakładowych"
W tabelce napisane jest to co poniżej:
M121M po modernizacji tylko z R5 > R4 ( 27 sztuk )
M181M z R5 > R4 ( 76xx, 77xx, 78xx, 79xx )
U18 z R4 > R5 ( 8850-79 )
U18 z R3 > R5 ( 8888-94 )
U12 z R2 > R5 ( 1848, 1849)
U12 z R4 > R5 ( 1825-47 )
IK260 z R2 > R1 ( 6471, 6472 )
IK260 z R2 > R3 ( 6319, 6411-15 )
IK260 z R4 > R3 ( 62xx, 63xx )
IK280 z R5 > R2 ( 5160, 5161, 5162, 5163, 5593 )
IK280 z R5 > R3 ( 5509, 5540, 5546, 5561, 5562, 5564, 5567 )
IK280 z R5 > R1 ( 5571 )
"Po za tym uwarunkowałem rozlokowanie serwisów zakładowych do obsługi danego typu:
R-1 - Solaris
R-2 - Neoplan plus Ikarus
R-3 - Solaris
R-4 - Man plus Jelcz
R-5 - Solaris "

Napisane jest jeszcze uzasadnienie w którym można się doczytać że najbardziej Szefowi Utrzymania Taboru chodzi o jak najbliższe stacjonowanie pojazdów koło serwisów danego producenta lub pracowników MZA specjalizujących się tylko w danym typie pojazdu.

Pismo to poszło do Zarządu MZA.

W piśmie do Szefa Utrzymania Taboru nr MZA/ZS/47 z dnia 02.02.2010.

Wyrażona jest zgoda na ujednolicenie taboru.

W dniu 04.02.2010 Szef Utrzymania Taboru nakazał rozesłać pismo nr25 razem z pismem numer 47 do Kierowników poszczególnych zajezdni z nakazem zapoznania się, poinformowania załogi i odpowiedzi do dnia 12.02 br.

W tym samym czasie poszło 03.02.2010r pismo do ZTM-u numer MZA/OT/36 w którym jest napisane ile dany zakład według planu ma mieć od 01.03.2010 taboru i jaki.

W dniu 08.02.2010 ZTM odpisał iż do dnia 23.02.2010 skoryguje rozkłady zgodnie z nowym rozlokowaniem wozów według ZTM zmiany mało ingerujące kosmetyka.

W dniu 05.02 przyszły do szefa utrzymania taboru pisma z R1 ''bez uwag'' oraz R3 "bez uwag".
W dniu 08.02 przyszło pismo do szefa utrzymania taboru z R2 " w zasadzie bez uwag z zastrzeżeniem że bardzo proszą o pozostawienie wozu 6319 na stanie R2"
W dniu wczorajszym szef utrzymania taboru zgodził się na pozostawienie wozu na R2
W dniu dzisiejszym pismo przyszło z R4 i tu problem gdyż czytamy w nim takie oto sformułowanie "zakład nasz ma na stanie 103 autobusy przegubowe MAN które z powodu permanentnie brakujących części stoją po kilka miesięcy nie eksploatowane, w związku z planowanym zabraniem autobusów marki Solaris może nastąpić problem z wyjazdem zaplanowanych na dany dzień wozów tak zwanych maxi niskopodłogowych. Na dzień dzisiejszy MANY są wykorzystywane w 55 procentach:
8 sztuk ORT
12 wozów odstawionych ( po kolizjach i wypadkach czekają na rzeczoznawce )
4 wozy naprawa w zakładzie Auto-Wyględy
21 wozów czekających na naprawę
Biorąc pod uwagę stan i sprawność wozów na R-5 jesteśmy zaniepokojeni faktem otrzymania Jelczy M181M których sprawność według zakładu R-5 wynosi około 42 procent w skali miesiąca"

Generalnie to na razie tyle w tej sprawie

Od 1 marca 2010 roku zmniejszony zostaje dla zakładów zapas wozów w tak zwanej sztywnej rezerwie nr pisma MZA/OT/28 na wypadek np. strajku ajenta, ale doskonale wiemy że ta sztywna rezerwa to większości wozy naprawiane bądź czekające na naprawę.
W tedy wychodzi po przenosinach :
R1 - 278 wozów do ruchu 225 zapas 53 wozów ( 8 do wycięcia pójdzie ) wymagany zapas 45
R2 - 279 wozów do ruchu 220 zapas 59 wozów ( 14 do wycięcia pójdzie ) wymagany zapas 45
R3 - 312 wozów do ruchu 240 zapas 72 wozów ( 22 do wycięcia pójdzie ) wymagany zapas 50
R4 - 318 wozów do ruchu 255 zapas 63 wozów ( 13 do wycięcia pójdzie ) wymagany zapas 50
R5 - 181 wozów do ruchu 150 zapas 31 wozów ( 1 do wycięcia pójdzie ) wymagany zapas 30

W nawiasie liczba możliwych sztuk wozów do kasacji.
Zapasy zostały przykrócone zakładom w związku z oszczędnościami i w ten sposób pozbycia się zbędnego taboru którego utrzymanie kosztuje..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ik2952
Administrator



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Mokotów Górny
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:57, 16 Lut 2010    Temat postu:

ikarus5509 napisał:
fajne to u góry...Wink
" Do końca miesiąca lutego 2010 roku zamierzamy dokonać następujących przenosin między zakładowych"
W tabelce napisane jest to co poniżej:
M121M po modernizacji tylko z R5 > R4 ( 27 sztuk )
M181M z R5 > R4 ( 76xx, 77xx, 78xx, 79xx )
U18 z R4 > R5 ( 8850-79 )
U18 z R3 > R5 ( 8888-94 )
U12 z R2 > R5 ( 1848, 1849)
U12 z R4 > R5 ( 1825-47 )
IK260 z R2 > R1 ( 6471, 6472 )
IK260 z R2 > R3 ( 6319, 6411-15 )
IK260 z R4 > R3 ( 62xx, 63xx )
IK280 z R5 > R2 ( 5160, 5161, 5162, 5163, 5593 )
IK280 z R5 > R3 ( 5509, 5540, 5546, 5561, 5562, 5564, 5567 )
IK280 z R5 > R1 ( 5571 )
"Po za tym uwarunkowałem rozlokowanie serwisów zakładowych do obsługi danego typu:
R-1 - Solaris
R-2 - Neoplan plus Ikarus
R-3 - Solaris
R-4 - Man plus Jelcz
R-5 - Solaris "


Częściowo dokonano już zamian między zakładami - chodzi mi o nazwane 'pożyczką' wozy 6335, 6340, 6411, 6413, 6415, 6471 i 6472, które na R-3 już się znajdują od grubo ponad miesiąca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ik2952 dnia Wto 15:58, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikarus5509
II Administrator



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:57, 21 Lut 2010    Temat postu:

6472, 6471? - Ostatnio jeździło to na 191, więc może jednak pomimo funkcji sprawdź co piszesz...
Na zakładzie, na ekspedycjach obiło mi sie o uszy, że Kleszcowa dostanie 70 nowych sztuk ( z bieżacego przetargu) - po to te remonty, a R5 ma się zająć etanolowymi Autobusami w niedalekiej przyszłosci....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum POLKOM - o komunikacji w Polsce Strona Główna -> Ciekawostki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin